Psycholog dziecięcy Elżbieta Krzyżowska - Wrocław

Prywatny

Psychoterapeuta dziecięcy

PROBLEMY DZIECKA:

Gdy Twoje dziecko jest agresywne, nie potrafi skupić się na jednym zadaniu, ma problemy w kontaktach z rówieśnikami, a może zauważyłeś u niego moczenie nocne, może to oznaczać, że potrzebuje pomocy. Jeżeli sam nie potrafisz poradzić sobie z trudną sytuacją, psycholog dziecięcy jest osobą, która pomoże Ci dojść do źródła problemu, poznać przyczyny takiego zachowania i zaproponować odpowiednia psychoterapię, która pozwoli pokonać trudności. Zapraszam rodziców do mojego gabinetu w Nysie. Wspólnie poznamy przyczyny zmian w zachowaniu dziecka i podejmiemy odpowiednią formę terapii.

MOCZENIE NOCNE

Moczenie mimowolne występuje u dzieci, które osiągnęły już odpowiedni wiek i zdolności do kontrolowanego oddawania moczu jednak mimo to, najczęściej w nocy dochodzi do moczenia. Moczenie mimowolne (jeśli wykluczymy podłoże fizjologiczne) jest objawem zaburzeń lękowych. Objaw ten pojawia się często na skutek nowych sytuacji w życiu dziecka, które są dla niego trudne i stresujące ( rozwód rodziców, narodziny rodzeństwa, choroba lub śmierć jednego z rodziców, wypadek, zmiana miejsca zamieszkania). Dziecko mocząc się komunikuje rodzicom napięcie, z którym nie może sobie poradzić w inny sposób.

Leczenie:

Psychoterapia polega na znalezieniu wewnętrznego źródła napięcia , które powoduje moczenie, przepracowaniu emocji z tym związanych – dzięki czemu dochodzi do usunięcia objawu.

DEPRESJA DZIECI i MŁODZIEŻY

Dziecko jest smutne, apatyczne, ospałe, sprawia wrażenie nieobecnego, często jest wycofane, niechętne do kontaktów z rówieśnikami, jest drażliwe, towarzyszą temu napady złości, pogarszają się wyniki w nauce. Czasem dochodzi do autoagresji. Dziecko wskutek długotrwałego poczucia smutku i niezrozumienia ze strony otoczenia wycofuje się z kontaktów międzyludzkich, a na każdą próbę kontaktu z nimi mogą reagować agresywnie. Zależnie od wieku dziecka rodzice mogą obserwować różne objawy. U młodszych dzieci może wystąpić zatrzymanie w rozwoju, moczenie mimowolne czy problemy z mową lub choroby somatyczne – częste przeziębienia, bóle głowy, brzucha.

Leczenie:

W trakcie psychoterapii poznajemy źródła depresji u dzieci i młodzieży. Dzięki przepracowaniu trudności emocjonalnych dziecka oraz bolesnych przeżyć, które mogły doprowadzić do choroby usunięte zostają uciążliwe symptomy.

AUTYZM

Rodzice mają bardzo ograniczony „dostęp” do swojego dziecka, u którego nie występują lub występują bardzo znikome interakcje z innymi osobami (np. zaburzony kontakt wzrokowy, fizyczny),od początku bardzo wyraźnie zaburzona jest komunikacja językowa, występują stereotypy ruchowe, przywiązanie do rytuałów, zainteresowanie światłami, poruszającymi się przedmiotami lub częściami obiektów, brak jest tolerancji na hałas lub duża wrażliwość na dźwięki. Wydaje się, że dzieciom autystycznym łatwiej jest w świecie bez prawdziwych, realnych relacji z innymi ludźmi. Aby dobrze funkcjonować potrzebują by świat wokół nich był przewidywalny, bezpieczeństwo zapewnia im powtarzalność, a nieoczekiwane wydarzenie może spowodować totalną rozpacz dziecka.

Leczenie:

Praca psychoterapeutyczna z dzieckiem autystycznym polega na próbie nawiązania relacji ( najtrudniejszy obszar pracy z takim pacjentem) co może poprawić jakość funkcjonowania w realnym życiu dziecka.

AGRESYWNOŚĆ / ZACHOWANIA BUNTOWNICZE

Dziecko łamie zasady, buntuje się wobec autorytetu zarówno rodziców, jak i nauczycieli, przejawia zachowania agresywne, chuligańskie często prowokujące do stanowczych reakcji opiekunów. Buntownicze zachowania, jakie może przejawiać dziecko to także kradzieże, niszczenie przedmiotów, okłamywanie, wagarowanie. Wobec zachowań dziecka, które powodują bezradność i frustrację u rodziców trudno zdystansować się i uznać problem jako zewnętrzną przyczynę tego, z czym mierzy się młody człowiek w swoich wewnętrznych przeżyciach. Za przekraczającymi normy i zasady agresywnymi wybrykami kryje się głębszy problem, którego dziecko nie potrafi „pokazać” w inny sposób.

Leczenie:

W toku psychoterapii rozpoznawane są wewnętrzne, nieświadome motywy dziecka i źródła zaburzeń zachowania, a ich przepracowanie prowadzi do usunięcia objawów.

„Każdy człowiek nosi w sobie świat zbudowany z tego wszystkiego, co sam zobaczył i pokochał; i jest w tym świecie coś, co sprawia, że człowiek ten nieustannie do niego wraca, choć ten czas już minął i wydawało się, że nauczył się żyć w świecie całkiem od tamtego różnym.” - Chateubriand

Sesje teraputyczne odbywają się w gabinecie:

Nysa
Gabinet Psychoterapii Elżbieta Krzyżowska

ul. Krakowska 1/2

Nysa

Wrocław
Gabinet Diagnostyczno-Terapeutyczny Progres

ul. Powstańców Śląskich 134 pok. 8 i 10 (parter)

Tel: 696-946-099

E-mail: ek.psychoterapia@gmail.com